Az Egyesült Államokban sok cég igénybe veszi tanácsadó cégek emelt díjas munkahelyi konfliktuskezelő szolgáltatását. Németországban a közelmúltban jelent meg a lelki segítségnyújtáshoz hasonló kezdeményezés, Magyarországra még nem gyűrűzött be, pedig szakértők szerint hasznos lehet.A munkahelyi konfliktusok egy bizonyos szintig szükségesek, az apróbb viták sok esetben előreviszik a céget. Ha viszont elszaporodnak, elmérgesednek, akkor megkeserítik a dolgozók mindennapjait. Ezen konfliktusok azonban kezelhetők. Ráadásul nem szükséges hozzá tréning vagy személyes tanácsadás - a problémák zöme telefonos tanácsadás útján is megoldható.

Munkahelyi konfliktuskezelés telefonon
Németországban a közelmúltban emelt díjas telefonos szolgáltatást indított egy tanácsadó cég a munkavállalói problémák megoldásának segítésére. Az országban egyedülálló szolgáltatás elsősorban a személyi konfliktusok miatt elbizonytalanodott dolgozóknak szól, akik a vonal másik végén lévő szakembertől tanácsokat kapnak a helyzet kezelésére.


Az USA-ban béren kívüli juttatásként adják



"A módszer egyébként nem új keletű. Az USA-ban több cég is foglalkozik a dolgozók telefonos konfliktuskezelésével. Sikeresen, hiszen számos munkáltató előfizet a szolgáltatásra. Szerződnek, illetve megállapodnak a szolgáltató céggel, hogy a kollégák számára bármikor elérhető legyen a vonal, emellett állják a hívás díját is. Mindezt béren kívüli juttatásként nyújtják dolgozóiknak" - mondja Gergely István, az At Work személyzeti tanácsadó cég pszichológusától, aki egyébként maga is jártas az ilyen jellegű konfliktuskezelésben.


Ha nem tudjuk megbeszélni a munkahelyi problémát...



"A szolgáltatás leginkább a lelki segélyszolgálathoz hasonlítható. A különbség szinte csak annyi, hogy ez esetben nem (csak) magánéleti, hanem főleg munkahelyi gondokról esik szó" - teszi hozzá.



A telefonos segítségnyújtás tökéletes lehet például abban az esetben, ha a dolgozó úgy érzi: a kollégák piszkálják, a vezetőjével összeveszett, a munkája sem megy úgy, ahogy kellene. Ráadásul mindezt nem tudja megbeszélni senkivel. A barátai elfoglaltak, a családját pedig nem akarja zaklatni ezzel. Ilyenkor ahelyett, hogy önmagát őrölné, feltárcsázza a számot.


Beilleszkedés, ellenséges kollégák: telefonon is megy



"Szinte bármilyen munkahelyi konfliktus kezelésére alkalmazható a módszer, de csak elsősegélyként, azonnali beavatkozást követelő krízishelyzetben. A szakember telefonon is segíthet bizonyos problémák megoldásában. Így is tud útmutatással szolgálni, például a beilleszkedéssel, az ellenségeskedő kollégákkal, vagy épp a vezetőkkel való viselkedéssel kapcsolatosan, ahogy az egyéb stresszhelyzetek is segíthet megoldani. Ezekhez nem feltétlenül szükséges személyes találkozás" - véli Szabó Zsuzsa munkapszichológus.


Bonyolultabb problémamegoldás nem megy



Persze a bonyolultabb problémák feldolgozása ily módon nem megy. "Így azonban a szakembernek legalább lehetősége van rávilágítani erre. Ha a gond mélyebb eredetű, akkor el tudja irányítani a dolgozót a megfelelő szakemberhez" - tette hozzá.

 

« Összes hírünk