Következő összeállításunk tagjaiban egy valami biztosan közös: szinte maguk mögött se hagyták a középiskolát akkor, amikor máris kész vagyont tudhattak a magukénak saját sikeres vállalkozásuknak köszönhetően.
Már a facebook és a Twitter dominálta online terek előtt is többen próbálkoztak a közösségi média kisebb-nagyobb előfutáraival és szórakoztató webes platformokkal. Közéjük tartozott a brit Adam Hildreth, aki 99’-ben, még 14 évesen hozta létre a tinédzsereket hamar közös platformra terelő Dubit-ot. Hildreth oldala 19 éves korára - ne feledjük, még jócskán a facebook előtti időkben - villámgyorsan a leglátogatottabb brit tinioldallá vált. Mellyel tulajdonosa addigra keresett is 2,6 millió dollárt. Hildreth még a nagy közösségimédia-óriások bejövetele előtt kiszállt az üzletből. Ma már nagyvállalati tanácsadóként tevékenykedve ad inspiratív ötleteket az online közösségépítéshez és a fiatalokat legeredményesebben megmozgató PR, marketing, -és hirdetési stratégiákhoz. Nem mellesleg még a Guiness Recordok könyve ”Legifjabb igazgatók” presztízslistájára is beválasztották.
Az IT és filozófiaszakos üzletember 2011-ben, még 16 évesen alapított saját vállalkozást. Applikációjával, a Trimit-tel 140 - 500 - 1000 betűből álló, tömör szövegösszefoglalókat lehet gyártani akár nagyobb lélegzetvételű írásos anyagokból, vagy bármilyen egyéb infóból. Miután ötletével sikerült a kockázati tőkebefektetők bizalmát is megnyernie 300 ezer dolláros befektetés erejéig, hamarosan előállhatott az eredeti ötletből továbbfejlesztett Summly-val is.
Agranoff még javában középiskolás, de tavaly már 1 millió dolláros nagyságrendben értékesített trendi, főleg a fiatalok körében kapósnak számító designer zoknikat. HoopSwagg nevű startupját 13 évesen alapította. Miután felfigyelt arra, hogy a fiatalok megjelenése sokkal trendibb lenne, ha a szimpla fehér zoknikat inkább egyedi, vidám és színes designerdarabokra cserélnék. Az élelmes tini elsőként szüleit győzte meg arról, hogy jó ötlet lenne kreatív elképzelését 3 ezer dolláros indulótőkével támogatni, majd családja oregoni garázsában bele is kezdett az üzletbe. Ma már 17 alkalmazottal dolgozik, de mellette önképzéssel kódolást és informatikát tanul, hogy vállalkozása webes felületeit és webáruházát IT-vonalon is maga tudja irányítani. A jövőben pedig cipőfűzővel és nyakkendővel bővítené a termékkollekciót.
Az ausztrál 8-16 éves korosztály körében rendkívül népszerűek Miss O és barátai az interneten. Juliette Brindak - nyilván édesanyja szakmai segítségét is igénybe véve - 10 évesen indította el a lányportált, de hivatalosan csak Brindak 13 éves korában léptek színre. Az ötletgazda tudatosan annak a célcsoportnak gyárt online tartalmakat, akik ”a Barbie-zásból már kinőttek, de nincsenek még felkészülve Beyonce-ra.” Brindak portálja jelenleg havi legalább 5 millió egyedi látogatót vonz: a P&G 15 millió dollárért vette meg.
A kanadai fiatalember még 19 éves sem volt, amikor megtervezte appját, mellyel a vállalatok a mobiltelefonon épp játszókat érhetik el friss hirdetéseikkel. Az ifjú startupper befektetőinek annyira megtetszett a Kiip, hogy mindjárt 32 millió dolláros támogatást nyert el vele. A ma már 26 éves Wong igazgatói pozíciója mellett sikerkönyveket ír és előadásain motivál másokat is.