A Property Manager elsődleges feladata a hozzá rendelt kereskedelmi ingatlanok bérbeadása, ill. üzemeltetésében történő közreműködés a tulajdonos és bérlők igényei szerint, valamint a pénzügyi célok teljesítése és az ingatlan értékének növelése.
- Biztosítja, hogy teljesüljenek a bérleti és kihasználtsági célok, mindent elkövet a legmagasabb kihasználtsági szint és behajtási arány fenntartása érdekében.
- Havi szinten elemzi a költségvetés terv-tény adatait, és kimutatásokat készít havi, negyedéves és éves rendszerességgel.
- Gondoskodik a bérlők fizetési kötelezettségeinek teljesítéséről, a kintlévőségek kezeléséről a pénzügyi osztály segítségével.
- Ellenőrzi a bérleti szerződés összes fedezetének rendelkezésre állását és érvényességét (biztosítás, bankgarancia, letét, stb.)
- Az éves üzemeltetési díj elszámolást egyezteti a bérlőkkel, előkészíti az indexálást.
- Jó kapcsolatot tart a bérlőkkel és az ingatlan tulajdonosai által kinevezett vagyonkezelőkkel.
- Részt vesz a bérlői kiépítésekhez kapcsolódó kooperációkon.
- Felelős a bérleményi birtokbaadások és visszavételek lebonyolításáért és azok teljes dokumentálásáért.
- Kezeli a meglévő bérleti szerződésállományt - új szerződések elkészítése, módosítása
- Rendszeres piac elemzést végez és javaslatot tesz a bérleményi területek folyamatos feltöltésére.
- Bérleti kiajánlások elkészítése, hirdetések kezelése, bérlők felkutatása megkeresése,
- Kapcsolatot tart a bérlőkkel, fő szolgáltatókkal, a hatóságokkal, jogászokkal és egyéb harmadik féllel.
- Bérlőkezelés - panaszok, hibabejelentések kezelése továbbítása társosztályok felé
- Ellenőrzi az egészségügyi és biztonsági előírásoknak való megfelelést.
- Vállalati rendszer használata, folyamatos ellenőrzése, riportok készítése