OTP Bank Nyrt. logó

Az OTP Csoport Közép- és Kelet-Európa egyik legdinamikusabban növekvő bankcsoportja, több mint 41 000 alkalmazottal, jelenleg 12 országban a Közép-Európai és Közép-Ázsia régióban. A csoport univerzális pénzügyi szolgáltatásokat nyújt 17 millió ügyfél számára. Célunk, hogy kiváló pénzügyi szolgáltatásokat nyújtsunk digitális innováció, mesterséges intelligencia és adatvezérelt betekintések révén. Kihasználjuk a csoportunkban rejlő szinergiákat, és a régió digitális átalakulásának mozgatórugójaként működünk. Az OTP Csoport befogadó, sokszínű és haladó európai munkaadó. Stratégiai célunk elérése érdekében motivált alkalmazottakra van szükségünk, akik közös célok elérésére törekszenek, és termelékenyek egy összetett, folyamatosan növekvő igényekkel rendelkező környezetben. Bankunk a következő pozícióra keres szakembert:

Kockázatirányítási Szakértő / Risk manager

A kockázatirányítási csapat felelős a kockázatkezelés csoportszintű stratégiai és irányítási kérdéseiért, valamint az olyan folyamatokért, amelyek segítenek azonosítani és értékelni a Bank és a bankcsoport számára jelentős vagy új kockázatokat. A felelősségek közé tartozik továbbá az ESG faktorok bevezetésének koordinálása a standard kockázati folyamatokba, módszertanokba és a kockázati döntéshozatalba, valamint a kockázatirányítási és ellenőrzési folyamatok folyamatos fejlesztése. A csapat további célja, hogy elérje és folyamatosan fejlessze a bankcsoport magas szinvonalú kockázati kultúráját.

Feladatok:

  • A csoportszintű Kockázati Stratégia kidolgozásának és megvalósításának koordinálása
  • A csoportszintű standardok, például a kockázatirányítási standardok, a hitelkockázati standardok, a kockázati étvágy keretrendszer és a kockázati kontroll keretrendszer fejlesztésének, karbantartásának és megvalósításának koordinálása
  • A csoportszintű kockázat azonosítási és értékelési folyamatok, a kockázati taxonómia és kockázati leltár frissítésének, valamint a csoportszintű kockázati étvágy nyilatkozat kidolgozásának és nyomon követésének koordinálása, illetve negyedéves jelentések készítése a felsővezetés számára

Elvárások:

  • Felsőfokú végzettség pénzügy, közgazdaságtan, MBA vagy hasonló területeken
  • Legalább 4-5 év tapasztalat az itt felsorolt feladatok terén, vagy átfogó kockázatkezelési szemlélet: tapasztalat a kockázati szervezet különböző területein végzett munkában
  • Erős analitikai háttér, kockázatkezelési koncepciók megértésével
  • Erős projektmenedzsment készségek
  • Képesség jelentések írására és világos, pontos prezentációk készítésére, vezetői szintű anyagok elkészítéséhez szükséges Excel és PowerPoint ismeretek
  • Tárgyalóképes angol nyelvtudás

Előnyt jelent:

  • Fenntarthatósági (ESG) standardok és követelmények megértése (pl. EU Taxonómia, CSRD, ESRS, GHG Protokoll, EBA, ECB és MNB ESG és klímával kapcsolatos iránymutatások).

Amit kínálunk:

  • Stabil, piacvezető, nemzetközileg elismert vállalatcsoport
  • Változatos, kihívást jelentő feladatok Közép-Kelet Európa egyetlen olyan vezető bankcsoportjánál, ahol a stratégiai döntések Budapesten születnek
  • Versenyképes bérezés és juttatási csomag
  • Folyamatosan fejlődő és innovatív munkakör, illetve környezet
  • Hibrid munkavégzés
  • Lehetőség karrierépítésre és saját karrier formálására
  • Befogadó és barátságos légkör, kiváló csapatmunka
  • Folyamatos szakmai fejlődés: Risk Akadémián belül workshopokon, tréningeken való részvételi lehetőség

 

Munkavégzés helye:

1131 Budapest Madarász Viktor utca 12. és Babér utca 7.

Állás, munka területe(i):

  • Bank, Biztosítás, Bróker
  • Kockázatkezelő

JELENTKEZEM