Hibabejelentések és problémák fogadása
- Felhasználók hívásainak, e-mailjeinek vagy jegyrendszeren keresztül érkező megkereséseinek fogadása.
- A problémák rögzítése egy belső rendszerben (jegyrendszer, ticketing system), és azok részleteinek dokumentálása (pl. a probléma leírása, előzmények, felhasználói adatok).
Alapszintű hibaelhárítás
- Egyszerű technikai problémák megoldása, mint például jelszó visszaállítás, e-mail hozzáférési gondok, nyomtató hibák, vagy hálózati csatlakozási problémák.
- Tipikus eljárások végrehajtása, például a számítógépek újraindítása, alkalmazások bezárása és újraindítása, alapvető konfigurációs beállítások módosítása.
Ügyfelek tájékoztatása és segítségnyújtás
- Felhasználóknak elmagyarázni, hogyan használhatják a céges szoftvereket és rendszereket, vagy hogyan oldhatják meg az egyszerűbb problémákat.
- Technikai utasítások és dokumentációk biztosítása, hogy a felhasználók önállóan is tudják kezelni a hasonló jellegű problémákat.
Jegyek priorizálása és továbbítása
- A beérkező esetek fontosságának és sürgősségének meghatározása.
- Olyan problémák továbbítása a Level 2 vagy magasabb szintű támogatási csoportoknak, amelyeket a Level 1 csapat nem tud megoldani (komplexebb hibaelhárítás, hardveres problémák, fejlettebb technikai ismereteket igénylő feladatok).
Rendszeres nyomon követés
- Az ügyfelekkel való kapcsolattartás annak érdekében, hogy visszajelzést adjanak a probléma állapotáról.
- A nyitott hibajegyek folyamatos ellenőrzése, státuszuk frissítése, illetve a megoldott problémák lezárása.
Kisebb rendszergazdai feladatok ellátása
- Új felhasználók létrehozása a rendszerben, jogosultságok beállítása, alapvető biztonsági ellenőrzések elvégzése.
Dokumentáció és jelentések készítése
- Problémamegoldási folyamatok dokumentálása a belső tudásbázisban
- Jelentések készítése a gyakran felmerülő problémákról