Felülvizsgálati és ellenőrzési referens Székesfehérvár

Fejér vármegye

Feladatok

  • Elvégzi a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak ellátásához kapcsolódó támogatások igényléséhez, kiegészítő igényléséhez, az igénylések évközi módosításához, az évközi feladat, illetve intézmény átadás-átvételhez, továbbá az elszámolás megalapozásához benyújtott adatszolgáltatások feldolgozásával és felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak ellátásához kapcsolódó támogatások tárgyévi igénylése megalapozottságának – jogszabály által előírt éven belüli kötelező, hatósági ellenőrzés keretében történő – felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok központi költségvetésből származó támogatásai elszámolásának szabályszerűsége, a támogatások felhasználása jogszerűsége dokumentumalapú felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok központi költségvetésből származó támogatásai tárgyévi igénylésének, illetve előző évi elszámolásainak megalapozottságára irányuló helyszíni ellenőrzéseket.
  • Ellátja a helyi önkormányzatok költségvetési támogatásai igénylésének, lemondásának és elszámolásának felülvizsgálatával, helyszíni ellenőrzésével, továbbításával, egyes támogatások esetén az elszámolás elfogadásával kapcsolatos feladatokat.
  • Ellátja a köznevelési, szakképzési, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi közfeladatot ellátó intézmények, szolgáltatók és hálózatok nem állami fenntartóit, valamint az érintett helyi nemzetiségi önkormányzatokat megillető állami támogatások helyszíni ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a külön jogszabályokban meghatározott szociális jellegű pénzbeli támogatáshoz kapcsolódó települési önkormányzati igénybejelentések és elszámolások felülvizsgálatával és továbbításával kapcsolatos feladatokat.
  • Ellátja a pályázatos eljárás keretében finanszírozott szolgáltatást nyújtó fenntartók elszámolásainak helyszíni ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.
  • A felülvizsgálatokhoz kapcsolódóan a jogszabályi előírásoknak megfelelően megállapítja, illetve a helyi önkormányzat által megállapított kamatok esetében felülvizsgálja a fizetendő kamat típusát, összegét, és megfizetését. Az esetleges kiutalások, valamint beszedési megbízások benyújtása és visszavonása érdekében értesítéseket küld a Kincstár Központ részére.
  • Ellátja a helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai igénylésének és elszámolásának jogszerűségi, illetve szabályszerűségi felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok, a helyi nemzetiségi önkormányzatok, a jogi személyiségű társulások, térségi fejlesztési tanácsok és költségvetési szerveik éves költségvetési beszámolóinak, időközi költségvetési és mérlegjelentéseinek tartalmi és számszaki felülvizsgálatát, jóváhagyását.
  • Ellátja az adatszolgáltatások teljesítéséhez kapcsolódó bírságolási és adatszolgáltatási feladatokat.
  • Nyilvántartást vezet a helyi önkormányzatok támogatási előirányzatainak és azok módosításának, valamint teljesítésének változásairól, értesítést küld a helyi önkormányzatok részére a központi programba betöltött és a lekérdezhető előirányzat módosítások adatairól.
  • Központi program segítségével elvégzi a zárszámadáshoz kapcsolódó visszafizetések feldolgozását és összesítését.
  • Ellátja a helyi önkormányzatok által benyújtott részletfizetési és halasztási kérelmekkel kapcsolatos feladatokat.
  • Bekéri a támogatások folyósításához a helyi önkormányzatok és a helyi nemzetiségi önkormányzatok felhatalmazó leveleit és azokat továbbítja a Kincstár Központ részére.
  • A zárszámadáshoz kapcsolódóan a jogszabályi előírásoknak megfelelően megállapítja, illetve a helyi önkormányzatok által megállapított kamatok esetében felülvizsgálja a fizetendő kamat típusát, összegét, és megfizetését. Az esetleges kiutalások,valamint beszedési megbízások benyújtása és visszavonása érdekében értesítéseket küld a Kincstár Központ részére.
  • Részt vesz az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő kormányzati hozzájárulás engedélyeztetésének folyamatában. Az ügyletekre vonatkozó kormányzati hozzájárulás iránti kérelmekről véleményt készít, azt a központi programban rögzíti és továbbítja.
  • Részt vesz a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásával kapcsolatos feladatokban. Tájékoztatja a Kincstár Központot az adósságrendezési eljárás alá vont, érintett helyi önkormányzatok esetlegesen fennálló tartozásairól, közreműködik az Igazgatóságnál vezetett letéti számla kezelésével, a kinevezett pénzügyi gondnok díjának utalásával kapcsolatos feladatokban.
  • Elvégzi a helyi önkormányzatok központi költségvetésből származó támogatásai elszámolásának szabályszerűsége, a támogatások felhasználása jogszerűsége dokumentumalapú felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat.

Elvárások

  • Magyar állampolgárság.
  • Cselekvőképesség.
  • Büntetlen előélet.
  • Egyetemi vagy főiskolai végzettség: ezen belül elsődlegesen gazdaságtudományi képzési területen szerzett szakképzettség vagy jogász szakképzettség; vagy érettségi végzettség.
  • Számítógépes felhasználó szintű gyakorlati ismeret (MS Office).
  • A meghirdetett feladatkör betöltésének feltétele vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítése.
  • Pályázat nyertesének speciális erkölcsi bizonyítvány.
  • A pályázó nem áll újraalkalmazási korlátozás hatálya alatt (Kit. 117.§ (6), (8) bekezdése, vagy a 166.§ (4) bekezdése, illetve a Kttv. 60.§ (1) bekezdés i) pontja szerint).

Előnyt jelent

  • Önkormányzatnál, önkormányzati intézménynél költségvetési gazdálkodási területen szerzett gyakorlat.
  • Köznevelési, szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi intézménynél számviteli, pénzügyi-gazdálkodási területen szerzett gyakorlat.
  • Helyszíni ellenőrzések végrehajtásában, hatósági eljárásokban szerzett gyakorlat.
  • Pontos, precíz, felelősségteljes munkavégzés, együttműködési készség.
  • „B” kategóriás jogosítvány és gépjármű vezetési gyakorlat.

Amit kínálunk

  • Cafeteria.
  • Munkába járás támogatása.
  • Egészségügyi szűrővizsgálat lehetősége.
  • Képzés/továbbképzési lehetőség.
  • Juttatások (családalapítási, gyermeknevelési, iskolakezdési támogatás), gyermekprogramok (mikulás, gyermeknap, tábor stb.).
  • Sportolási lehetőségek.

Munkahelyi extrák

  • Sportolási lehetőség

Céginformáció

A Magyar Államkincstár közel hatezer főt foglalkoztató központi költségvetési szerv, több mint 25 éve kezdte meg a működését és a közigazgatás kiemelt szereplőjeként rendkívül szerteágazó, lényegében minden magyar embert érintő tevékenységet folytat. A Kincstár megbízható közintézmény és biztos, stabil munkahely.

 

Akarsz az ország egyik legnagyobb munkáltatójánál dolgozni?

Jelentkezz, és legyél Te az új Felülvizsgálati és ellenőrzési referens (Székesfehérvár) kollégánk!

 

Szervezeti egység: Fejér Vármegyei Igazgatóság, Államháztartási Iroda

Munkavégzés helye:Magyar Államkincstár Fejér Vármegyei Igazgatóság Államháztartási Iroda, Államháztartási Feladatok Osztálya II. 8000 Székesfehérvár, Ősz utca 11-13.

Szerződés típusa: határozatlan idejű, kormányzati szolgálati jogviszony.

Napi munkaidő: teljes munkaidőben.

Próbaidő: 6 hónap.

Jelentkezés módja

A pályázatokat 2026. január 17-ig a 'Jelentkezem' gombra kattintva kérjük megküldeni.

Kérjük, hogy jelentkezésének elküldése előtt olvassa el az álláspályázatra jelentkezőknek szóló Adatkezelési tájékoztatót a Magyar Államkincstár honlapján a Karrier oldalon.

Jelentkezéshez kérjük csatolni

  • Részletes szakmai önéletrajzot.
  • Motivációs levelet illetményigény megjelölésével.
  • Kizárólag a feladatkör betöltéséhez szükséges iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okiratok másolatát.

A jelentkezések elbírálása folyamatos, határideje legkésőbb 2026. január 31. Amennyiben a munkáltató a kiírt határidő előtt megtalálja a számára megfelelő jelöltet, úgy a pályázatot lezárhatja.

JELENTKEZEM


Cégnév: MAGYAR ÁLLAMKINCSTÁR
Állás helye:
Állás-kategóriák:
Állásnév: