Másfél hónapon át tartott egy fiatal amerikai marketinges álláskeresése, aki formabontó online médiakampánnyal akart bejutni a Google termékfejlesztő csapatába. A googlepleasehire.me (Google, kérlek vegyél fel) internetes oldalon (ezt ő foglalta le) publikálta álláskeresői videóját, blogot írt. Egy hét után már százezren követték álláskeresését. Szeptember első hetében kiderült, hol folytatja.

Félsiker az álbajuszos álláskeresőnek

Különösen álláskeresői imagevideója hozta meg számára a sikert. Itt álbajuszt ragasztott, néhány órára bekönyörögte magát egy atlantai villába és és a négy perces (innen érhető el: http://googlepleasehire.me/) filmben néhol öltönyben, nyakkendővel, néhol zakóban és alsónadrágban brandyvel a kezében üzen a Google döntéshozóinak: termékmarketinges ő, aki az online és az offline médiában is otthonosan mozog. Célja egyszerű, a Google-nél dolgozni.


Az utolsó snittben komolyra fordítja a szót, 15 perces bemutatkozási lehetőséget kér a keresőóriástól, amelyben elmondaná, miben tudna segíteni. Biztosítja a céget, mindig visel nadrágot és a bajusz sem lesz rajta. Hacsak nem kérik...


Másfél hónappal az indulás után online kampánya átütő sikert hozott. Saját bevallása szerint 80 munkaadó hívta állásinterjúra (közte a Google, az Amazon és a Microsoft), 400 ezren látták a kampányra lefoglalt googlepleasehire.me weboldalt, 450 ezren a youtube-on publikált videóját. Emellett több tucat neves újságnak, tévéállomásnak adott interjút.


"Megtaláltam az álommunkát"


S hogy mi lett a nagy álommal? Bejutott-e a Google-hoz? Állásinterjúra kapott lehetőséget, azonban nem vették fel, amit maga Epstein jelentett be. Ennek ellenére nem értékeli kudarcként a kampányt, mert megmutatta, ért az online marketinghez és több (közte állítása szerint két ismert világcég) ajánlata között válogathatott. Végül egy kievéssé ismert, feltörekvő, innovatív cég, a Sig Fig (www.sigfig.com) mellett döntött, amely befektetési tanácsadással foglalkozik. A nagyszerű csapat és az innovatív termék miatt tette le mellettük a garast. "A cég átláthatóságot visz a befektetési világba, ami nagyon tetszik nekem, és amivel tudok azonosulni".


Azt elismeri, hogy egy ilyen kampány után nagy kockázatot vállal, hogy nem egy nagy, ismert cégnél, hanem egy ismeretlen vállalkozásnál folytatja pályafutását.

Epstein blogjában megjegyzi, az első napok megerősítették abban, hogy jól döntött. Örömmel megy munkába, szeret ott lenni, azonosul a termékekkel- mi ez, ha nem álommunka? - elmélkedik blogjában.


2011. szeptember 12.


 

« Összes hírünk