A német és a magyar médiát májusban bejárta a hír, hogy a Gellért Fürdőben 2007-ben egy német biztosítótársaság orgiával jutalmazta legjobb értékesítőit céges pénzen fizetett prostituáltak közreműködésével. Elsősorban az eset botrányos elemei kerültek fókuszba, azonban kulturált keretek között a „céges jutalomút” fontos HR-eszköz a dolgozók motiválásában és megtartásában. Klapka György vállalkozó például évente viszi nyaralni csapatát saját pénzből.

Csodákat tesz a céges jutalomút

Bevett szokás a jutalomút – kulturált keretek közt


Az ügy májusban pattant ki, nagy vihart kavart. A cégvilágban azért mindenesetre rendszeres gyakorlatnak számít a csúcsteljesítményeket produkálók látványos elismerése - igaz, jóval visszafogottabb módon. ”Az ösztöntő jutalomutazások jó pár éve teljesen bevett gyakorlatnak számítanak a versenyszférában. Nem csupán a kiemelt teljesítményt nyújtó menedzserek, értékesítők számára, hanem üzleti partnereiknek is”- hozott példát Lipcsei András, a Dr. Pendl & Dr. Piswanger fejvadászcég ügyvezetője.


Aki saját pénzből utaztatja csapatát


Klapka György vállalkozónak remekül bevált az a gyakorlat, hogy utazni vigye csapatát - jutalomként és csapatépítés céljából egyaránt. Olyannyira, hogy az üzletembernél ez mára hagyománnyá vált, amit minden vállalkozónak jó szívvel ajánl. ”Nyaranként, évente egyszer, saját pénzen elviszem a 35 fős csapatot egy hétre nyaralni. Voltunk már Maroccóban, Mallorcán, Törökországban, Tunéziában, de a Kanári-szigeteken is. Minden vállalkozónak azt tanácsolom, ha valóban jó csapatot szeretne maga mellett tudni, akik nem csak a fizetésnap miatt dolgoznak a cégnél, akkor kövesse bátran a példámat. Ez sokkal többet ér, mint bármilyen tréning vagy képzés. Ezeken az utakon minden alkalommal megtapasztaljuk, hogyan szövődnek életre szóló barátságok, bensőséges kapcsolatok olyan emberek között, akiket előtte kizárólag a munkahelyi feladatok kötöttek össze.” A közös utazások pozitív hozadékai a dolgozók hangulatára, a lojalitásra és teljesítményére is remek hatással vannak. ”Nem egy olyan emberről tudok beszámolni, aki már 15, sőt, 22 éve nálam dolgozik - ez minden bizonnyal nem véletlen”- mondja büszkén az üzletember.


A nyertesek választják ki a célállomást


Az ingatlanértékesítéssel, bérbeadással és hitelközvetítéssel is foglalkozó Duna House Holding berkeiben sem feledkeznek meg a csúcsteljesítményt nyújtó csapatok és értékesítők teljesítményének elismeréséről. ”Évente 2 alkalommal, így az Újévet követő 2. hét szombatján és július első szombatján, a félévzárások után van egy nagyszabású rendezvényünk, ahol a legjobb irodákk mellett a legjobb értékesítőinket, hiteltanácsadóinkat is elismerjük. Ilyenkor minden kategóriában, nagy nyilvánosság előtt, látványos külsőségek között adjuk át az első 3. legjobb teljesítményt nyújtók díjait - míg a csapatok több százezer forint értékű csapatépítést kapnak, addig a top-értékesítők hasonló értékben jutalomúton vehetnek részt, méghozzá egy, általuk tetszőlegesen választható úti céllal”- avatott be a DH motivációs rendszerébe Szirtes Bernadett marketingvezető.


Vastag Csaba, az exkolléga is beszállt


Ezeken a nagyszabású megmozdulásokon a meglepetésvendégek is rendszeresek. A múltkori például az X-Faktor nyertes Vastag Csaba, aki már csak azért is kuriózum az értékesítők között, mert nemrégiben még ő is ebben a státuszban tevékenykedett a cégnél. A közös ünneplésen túl persze máshogyan is van mód levezetni a feszültséget a cégnél dolgozóknak. Bár a teljesítményértékelés nem ilyenkor zajlik, évente kétszer-ősszel és tavasszal van egy-egy kötetlen, étel és italfogyasztást is lehetővé tevő parti, ahol a szakmabeliek végre találkozhatnak a kollégákkal és kikapcsolódhatnak egy kicsit.


Takács Gabriella, 2011. június 2.

 

« Összes hírünk