Harminc éve a recruitmentben tevékenykedik. Az utóbbi években arra keresi és találja meg a választ, miként lehet a közösségi médiában rejlő potenciált a toborzásban, a HR-ben és általában az üzleti életben felhasználni. Bill Boorman 2010-ben a világ 4. legbefolyásosabb online toborzási szakértője a HR Examiner kutatása szerint. Június 7-án Budapestre érkezik, hogy magyar HR-esekkel találkozzon. Villáminterjú a HR-guruval.

Budapestre jön a HR-guru - találkozzon, vitatkozzon Bill Boorman-nal

- Olyan találkozó, amelynek célja teret adni a fesztelen beszélgetésre, az együttdolgozásra és -gondolkodásra. Várunk toborzási szakembereket, személyzeti tanácsadókat, toborzást támogató technológia cégeket, álláskeresőket, állásportálok munkatársait, HR-eseket és mindenkit, aki emberekkel dolgozik. A #tru rendezvények specialitása, hogy itt nincsenek prezentációk, sem powerpoint, sem dress code, bárki bekapcsolódhat a beszélgetésbe. A szakmai véleménycsere mellett az esemény remek terep a kapcsolatépítésre is.


Bill Boorman


+ Ön mivel készül?


- A #truBudapest-en két beszélgetést vezetek. Az elsőben két példát osztok meg: hogyan sikerült a közösségi média segítségével 4 hét alatt 125 embert felvenni a firenzei Hard Rock Caféba valamint hogyan használja az Oracle a közösségi médiát toborzásra. Második trackem a toborzás közeljövőjéről szól, hová jutunk el 3 év múlva. Erről eddig négy kontinens 35 országában beszélgettem. Már nagyon várom, hogy halljam, hogyan gondolkodnak erről a magyarok, miben hasonló, miben más a véleményük, mint a többi országban dolgozó személyzeti szakembereké és persze én is megosztom tapasztalataimat.


+ Mi a véleménye, hogyan változott a HR és a toborzás-kiválasztás az utóbbi tíz évben? Ki számít manapság versenyképes szakembernek?


- A HR és a toborzás globalizálódik. Eddig évszázadokon keresztül Európa nyugati része szívta el a tehetséget, most a kihívás idecsábítani a szakembereket. A gazdasági válság kiegyenesítette a játékteret. Aki érti és okosan használja a közösségi médiát, sikerrel felveheti a harcot bárkivel. Egy versenyképes HR-es érti ezt: harcol a tehetségekért, miközben a sajátjait megőrzi. A technológia megváltoztatta az ehhez szükséges képességeket, és új lehetőségeket teremtett. A legjobb HR-esek az élén járnak a változásnak.


+ Mit gondol, mi ma Magyarország és a kelet-közép-európai régió legnagyobb kihívása?


- Úgy gondolom, hogy Magyarországon - hasonlóan Kelet-Közép-Európa többi országához - a social media felvirágzását éli, és egyre inkább az üzleti élet szerves részét képezi. Tendencia, hogy nagy recruitment és talent resourcing központok ma már Kelet-Európát választják székhelyüknek Ázsia helyett, és a legfőbb kihívás az, hogyan tudják ezek a központok integrálni az elérhető technológiát a mindennapi munkájukba. A könnyebbség azonban épp az, hogy mivel fiatalabb a hagyománya a social recruitment-nek ezekben az országokban, így Kelet-Közép-Európa országai könnyedén átvehetik, átalakíthatják és testre szabhatják az angol és amerikai vezérelveket és legjobb megoldásokat.


Ha többet szerene megtudni az első magyarországi #TRU nonferenciáról, a www.trubudapest.com oldalon megteheti.


Amennyiben szeretne személyesen találkozni, beszélgetni, vitázni Bill Boormannel és hazai vezető HR és Toborzás-kiválasztási szakemberekkel, akkor az alábbi linken még lefoglalhatja belépőjét. (Áfás számlát is kérhet a jegy.hu felületén.)


http://www.jegy.hu/programs/36907/truBudapest_-_a_recruiting_nonferencia.html?lang=hu


 

« Összes hírünk