Angol állásnevek magyarul (7) - Financial Controller, Accounts Payable Specialist, Credit Controller, Transaction Associate, Logistics Planner



Financial Controller:



Pénzügyi kontroller a magyar megfelelője. A pozíció sokszor nem egyértelmű, van, hogy a főkönyvelő mellett működik, van hogy kihelyezett könyvelés mellett a teljes jelentéskészítésért felel a külföldi tulajdonosok felé a számviteli folyamatok ellenőrzése mellett. Alapvetően erős számviteli ismeret és kontrolling vagy auditori háttér szükséges hozzá, preferáltan mindhárom együtt. Mindenképpen felsőfokú gazdasági végzettség és minimum 3-5 év tapasztalat szükséges, erős tárgyalási szintű angol nyelvtudás mellett.


➜ Financial Controller állás


➜ Pénzügyi kontroller állás



Accounts Payable Specialist:



Szállítói számla könyvelő, azaz a pénzügyi/számviteli csoport részeként a specialista feladata a szállító számlák feldolgozása és a problémás számlák kapcsán a kapcsolatfelvétel a szállító céggel. A pozícióhoz tartozhat még egyéb részkönyvelési feladat (bank, tárgyi eszköz, utazási költség elszámolás, stb.) is a szervezet méretétől függően. A pozíció rövidített megnevezése AP könyvelő/munkatárs.



A pénzügyi központok megjelenésével az utóbbi években egyre nagyobb számban van szükség szállító számla specialistákra. A munkakörhöz az angol nyelv ismerete az esetek nagy részében alapkövetelmény, egyéb európai nyelv ismerete előnyt jelent.



A pozíció betöltéséhez való alkalmasság gyorsan javítható tréningekkel, ezért frissen végzett pénzügyi ismeretekkel rendelkező pályakezdők részére is jó lehetőség, hogy bekerüljenek egy nemzetközi szervezetbe.


➜ Accounts Payable állás


Állást keresel? + keress és pályázz:
álláskeresés
+ töltsd fel önéletrajzod - így a munkaadók is megkereshetnek állásajánlataikkal
+ kérj hasonló állásokat e-mailben, hogy ne maradj le egyetlen lehetőségről sem


Credit Controller:



Kintlévőség kezelő a magyar megfelelője. Nem összekeverendő a behajtóval. A cégek pénzügyi osztályához tartozó munkatárs. A munkakör lehet része is az általános pénzügyes pozíciónak, de nagyobb cégek esetében önálló munkakör. Alapvetően a vevőszámlák figyelemmel kisérése alapján tart kapcsolatot az ügyfelekkel, hozzá tartozik a limitfigyelés, az ügyvédekkel, adósságkezelő cégekkel, bankokkal való kapcsolattartás.



A pénzügyi szolgáltató központokban a fenti feladatok mellett a követelések időbeni behajtása is a munkakör részét képezi. Elsősorban nagyobb kereskedelmi, termelő cégeknél létezik külön pozícióként, kisebb szervezeteknél a pénzügyi vagy könyvelői munkakör részeként végzik a feladatot.
Önálló pozícióként tapasztalattal rendelkező munkatársakat keresnek a nyitott pozíciókra.


➜ Credit Controller állás



Transaction Associate:



A Transaction Associate pozíció átmenetet képez a pénzügy és a logisztika között. Magában foglalja a késztermékek kiszállításának nyomon követését, az esetleges hibás teljesítés okának, felelősének kiderítését és pénzügyi kihatásának számszerűsítését.



A munkatárs folyamatosan figyelemmel kíséri a raktárban található készletszintet, alacsony készlet esetén feladja a rendelést, valamint gondoskodik az elfekvő készletek megfelelő kezeléséről. A szállítmányozás megszervezését nem ő, hanem a fuvarszervező intézi.



A Transaction Associate heti, illetve havi jelentéseket készít, és felhívja a felettes figyelmét a szükséges korrekciós intézkedésekre. A munkakör jó problémamegoldó készséget, kitartást, precizitást, valamint jó elemző készséget igényel.



A pozíció betöltéséhez felsőfokú - lehetőleg logisztika, szállítmányozás vagy pénzügy szakirányú - végzettség, tárgyalóképes angol nyelvtudás szükséges, tapasztalat viszont nem feltétel.


➜ Transaction Associate állás



Logistics Planner:



A Logistics Planner megnevezés kétféle pozíciót takar. Gyártó cégek esetében a termeléshez szükséges összes erőforrás megtervezését jelenti. A tervező feladata, hogy az értékesítési előrejelzések alapján, az időtényező figyelembevételével kiszámítsa és ütemezze a legyártandó termékmennyiséget, és szinte az utolsó csavarig lebontva megtervezze az alapanyagigényt, továbbá a termékek előállításához szükséges egyéb erőforrásigényt.



A termékek szállítmányozásával foglalkozó cégek / részlegek esetében Logistics Planning elnevezés a szállítmányok kiszállításának optimalizálását takarja. A munkatárs feladata ekkor az, hogy a szállítóeszközök a lehető legrövidebb úton, áruval szinte teljesen megrakottan, a megfelelő időben érkezzenek a megfelelő felvevőhelyekre. Mindkét pozícióhoz felsőfokú szakirányú végzettség, tárgyalóképes angol nyelvtudás valamint, jó koncentrációs készség, kitartás és precizitás szükséges.


➜ Logistics Planner állás


 

« Összes hírünk