Csokoládékóstoló, élményblogger, partytesztelő. Ki ne szeretne olyam munkát vállalni, amely szórakozás is egyben (vagy legalábbis annak tűnik). Akadnak ilyen hirdetések, amelyek többnyire PR-akciók is egyben. Íme gyűjtésünk.

Álomállások - amelyeket mindenki szívesen kipróbálna

Hivatásos csokoládé, - és sörkóstoló
Ínycsiklandó, a kereskedelmi forgalomban még nem is kapható csokoládékat kóstolgatni főállásban? Trendet diktálni a vendéglátásban és a legfinomabb harapnivalókat ajánlani? Louise Thomas karrierében valóra váltotta, amiről sokan csak álmodoznak. Az ínyenc szakember előzőleg két évig dolgozott az édesiparban-ám kevesellte az ott látott tudatosságot és a profizmust. Így aztán saját céget alapított, hogy valóban a legjobb minőségű kakaóbabot, csokoládé-alapanyagokat és termékeket tárhassa a nyilvánosság elé. Jelenleg professzionális kóstolókat szervez és kereskedelmi egységek, vendéglátós cégek számára igyekszik megtalálni a legfinomabb csokoládékat.

Ám a "folyékony kenyér" kóstolgatása is legalább annyira kelendő munka, mint a hivatásos csokikóstolóé. Amikor a wales-i Evan-Evans sörfőzde-teszteléssel, fejlesztéssel, - és termékskála-bővítéssel összefüggésben sörkóstolói munkát hirdetett, 250-nél is többen jelentkeztek az állásra.

Profi LEGO - szobrász
Míg a munkavállalók többnyire csak gyerekkorukban "találkoznak" a legendás dán építőkockákkal, másoknak ez életreszóló hivatás. Bár a megszorítások és a feszesre szabott költségkeretek újabban nem kedveznek e munkakörnek, továbbra is kiélezett harc folyik ezért a pozícióért - melyre a legfiatalabb jelentkező alig volt 9 (!) éves, de a legidősebb sem volt több 30-nál. A legutóbbi befutónak - egy 23 éves fiatalembernek - például 45 pályázót kellett leköröznie ezért a munkakörért.

Élményblogger
Ma már bevált marketingeszköz a turizmus, de a szolgáltatóipar más területén is egy-egy, úgynevezett élménybloggernek kreatív feladat gyanánt kiadni turistaparadicsomok, üdülőhelyek és egyéb szolgáltatások népszerűsítését. A cégek ezzel két legyet ütnek egy csapásra. Egyrészt költséges reklámkampány nélkül csaphatnak igen komoly hírverést az üdülőhelyeknek: másrészt a bloggert elég pár hónapra, a feladat időtartamára szerződtetni. A blogger ez idő alatt általában olvasmányos webnaplót ír, úti filmet készít és a közösségi oldalakon is dokumentálja az eseményeket, miközben szállását és étkezését a megbízó cég állja, fizetés mellett. A munka azért nem „alanyi jogon” jár az álláskeresőknek – az aktív médiakampányoknak köszönhetően a túljelentkezés akár több ezerszeres is lehet. Magyarországon tavaly például a Bónusz Brigád hirdetett hasonló munkát.

Aki hivatásos alvó
Aki ezt a munkát végzi, szundikálhat például a legkülönfélébb egyetemi, pszichológiai kísérletek keretében - de máskor, hasonlóan az élmény - bloggerekhez, már bútorgyártó cégek új fekhelyein végezhet kényelemteszteket és rögzítheti írásban is az élményt. Sőt, néhány évvel ezelőtt a New-York-i, New Museum of Contemporary Art egyik tárlata mintegy „biodíszletként”, alkalmazott több nőt is, hogy egy élő kompozíció részeként a közönség előtt aludjanak. Ez szó szerint is álomállás-igaz, többnyire inkább az exkluzív diákmunkák sorát gyarapítja.

Party-tesztelő és kommentátor
Ezt a hangzatos pozíciót az ausztráliai Andrew Smith tudhatja a magáénak. A fiatalember munkája során az ország exkluzív party – helyszíneit, VIP- eseményeit, gasztronómiai, művészeti, kulturális fesztiváljait járja végig és tudósít is róluk. Ám ez nem pusztán klasszikus riporteri állás: Andrew Smith munkája során a színfalak mögött több neves ausztrál fesztivál rendezvényszervezői feladataiból is kiveszi a részét.

Krémező
Napozási tanácsokat adott és kérésre bekrémezte a nyaralókat az a két fiatal, akit a francia turisztikai hivatal választott ki még 2010-ben egy óceánparti strandnál végzendő diákmunkára. A “Krémező" álláspályázatot elnyerő két diák hetente 850 eurót (250 ezer forint) keresett hat héten át.


2014. június 20.

 

« Összes hírünk