Óriásplakát-sorozat, informatikai bravúr vagy épp fényes karácsonyfaizzókkal a házfalra írt frappáns álláskereső üzenet. Kreatív ötletek, amelyekkel meggyőzhetőek a HR-esek - és olyan külföldi álláskeresők, akiknek kifizetődött az ötletesség. Az álláskeresés kreatív módjaival több cikkben is foglalkoztunk. Többek között itt, itt és itt érhetőek el korábbi anyagaink. Most a közelmúltból merítettünk néhány valós sztorit.

Álláskeresés kreatív módon - újabb sikeres akciók

"Utolsó 500 dolláromat költöttem erre az óriásplakátra. Kérem, adjon munkát! www.employadam.com"- verte nagydobra nemrégiben álláskeresési szándékát Adam Pacitti, média szakos diplomával rendelkező fiatalember londoni óriásplakáton a vasútállomás mellett. Habár Adam kampányában eleinte sokan nemigen láttak többet, mint egy érdekes álláspiaci mutatvány vagy egy színes rövidhír, mára mégis beérett erőfeszítéseinek gyümölcse.


Hagyományos úton: 250 elutasítás


"Első fizetésemből áldoztam erre a plakátra. Köszönöm a támogatást!" - hirdeti a plakátkampány második, befejező részében. Merthogy Adam munkát kapott. A fiatalembert ma már a KEO médiacég alkalmazza: internetes vírusreklám-videókat gyárthat. Ráadásul hamarosan önálló show-t kap, amelyben ő segíthet másoknak. Pacitti ugyanis huzamosabb ideje állást kereső embereket mentorál majd és terelget a kreatív, szokásostól eltérő álláspályázás útvesztőiben tanácsaival. A korábban, többek közt a Music Television, a BBC, a CNN, az NBC és a SKY News stábjaiban is gyakornokoskodó fiatalember azt követően döntött a rendhagyónak mondható "önreklámkampány" mellett, hogy hagyományos pályázás útján még a fenti médiabirodalmak referenciái is kevésnek bizonyultak a sikeréhez. Az önéletrajzában felvonultatott "nagy nevekkel" mindössze 250 elutasító e-mail-t tudott begyűjteni. A plakáttal és azon feltüntetett weboldalával azonban 100 állásajánlatot söpörhetett be rövid időn belül…


Álláskeresői üzenet az utcafronton


Zseniálisan ötvözte az álláskeresés és a kreatív ünnepi dekorációk témakörét a Georgiában HR-menedzserként dolgozó Elisabeth Hickok is. A hölgy saját házát és az előtte lévő sövényt "ékszerezte fel" világító karácsonyfaégőkkel, majd szintén az izzókból készítette el a"HR-es állást szeretnék, Liz Hickok, LinkedIn" feliratot. ("My wish - HR Job, Liz Hickok, LinkedIn" feliratot.) A kampány hamar meghozta gyümölcsét: hamarosan számtalan állásajánlatot kapott mind a karrierépítő közösségi portáltól, mind a járókelőktől.


"Ments meg a kivándorlástól!" - hirdette óriásplakáton


Szintén saját kreatív plakátkampányával üzent hadat a munkanélküliségnek egy ír frissdiplomás. Eredetileg tervekkel és új ötletekkel telve érkezett haza idegenforgalmi munkája után Ausztráliából, de az ezt követő 9 hónapnyi munkanélküliség nagyon megviselte. További kihívást jelentett a számára, hogy semmiképp sem idegenben szeretett volna karriert építeni. Először hagyományos módon is próbálkozott az álláskereséssel, de több száz elküldött önéletrajzára alig két-három állásinterjúra hívás jutott. Feilim Mac An Iomaire így végül egy "Ments meg a kivándorlástól!" feliratú, 2000 euróért vásárolt óriásplakáton szólította meg a járókelőket Dublin déli részében. A fiatalember háttal a tömegnek fotózva, fél kézzel már bepakolt gurulós bőröndjét húzva tekint a jövőbe, miközben a horizonton többek közt London, az ausztráliai Sydney Operaház és a New York-i szabadságszobor is látható.


Elárasztották a lehetőségekkel


A 26 éves ír marketingszakember Facebook- profilját és Twitter-elérhetőségét is megadta, hogy elárasszák állásajánlatokkal, de kezdetben a biztatások mellett csak CV - tanácsadók keresték fel, hogy feltupírozzák kissé az önéletrajzát. Aztán felpörögtek az események. "Kicsit alábecsültem az akcióm várható sikerét. Legfeljebb 10 körüli megkeresésre számítottam, de mára elárasztottak az ajánlatokkal"- értékelte kampánya részeredményét még első állásinterjújára készülődve. A fiatalember a kampány eredményeként végül az online szerencsejátékokkal foglalkozó Paddy Power csapatában helyezkedett el.


Hekkerként felfigyelnek az informatikusra


Ötletes és kockázatos vizekre evezett, de végül bejött az elképzelése a ma már a Facebook csapatát erősítő Chris Putnamnak is. A mérnök-informatikus fiatalember és barátai nemes egyszerűséggel meghackelték az akkor még csak 2 éves, mára világszerte piacvezetővé vált közösségi portált georgiai diáktársaival együtt. Putnam elsősorban a Facebook informatikai rendszerének gyenge pontjait térképezte fel szakmai kihívásként. A fiatalember egy olyan vírust állított elő, amely szép csendesen settenkedett profilról profilra, majd egy alkalmas pillanatban változtatott át több ezer oldalt a konkurens My Space designjára. A közösségi média hamarosan fel is kereste, hogy adjon magyarázatot a történtekre. A beszélgetés végül mindét fél számára pozitív fordulatot vett: állásinterjúra hívták és munkát ajánlottak a fiatalembernek.


Aki az eBay-en hirdette magát


Meghökkentő, mégis egyedi módját választotta az álláskeresésnek Josh Butler is. A fiatalember - miután nagyságrendileg 600 önéletrajzát hagyták válasz nélkül vagy utasították el a cégek - úgy döntött, inkább hagyja a kliséket és egészen egyedi módon emeli ki magát az álláskeresők tömegéből. Így aztán "Josh Butler wants a job" címszóval egész egyszerűen meghirdette magát az eBay aukciós portálon, 16 ezer fontért. Az akció mindenesetre legalább a figyelemfelkeltésre jó volt: a fiatalember 3 állásajánlatot is kapott. Hogy aztán bejutott-e valahová is, arról nem szól a fáma.


Takács Gabriella, 2013. március 14.

 

« Összes hírünk