A tavaszi állásbörzéken az üzleti szolgáltató központok is gőzerővel toboroznak. A több országot Magyarországról kiszolgáló shared service centerekben általában két idegen nyelvet kell beszélni, és bruttó 300 ezer forint körüli fizetéssel lehet számolni. Hogyan lehet bekerülni? A HVG Állásbörzén mustráltuk a kínálatot.

Állásdömping a multik ügyféltámogató központjaiban

"400 munkatárs, 15 nyelv, közel 30 ország és 28 éves átlagéletkor." Lazításhoz külön relax-szoba csocsóasztallal, orvosi szoba és ingyen kávéautomata a munkatársaknak, hangulatos céges ebédlő emeletenként - peregnek a háttérben a Celanese üzleti szolgáltató központ standjánál a vállalat promóciós videói kedvcsinálóként. A Celanese most főként számviteli, pénzügyi elemzői és senior treasury analyst/ csapatvezető (senior pénzgazdálkodási munkatárs) pozícióba keresi az új munkatársakat. Ahogy a szolgáltató központok többségénél, náluk is elvárás az angoltudás, a pályázóknak a pozíciók betöltéséhez előnyt jelent a német nyelvtudás.


HVG Állásbörze


Így megy a kiválasztás


"A CV-jük alapján megfelelő pályázóknak a kiválasztási folyamat következő fordulójában, a megpályázott területtől függően 40 perces számviteli/elemzői tesztet kell kitölteniük. Ebben a fordulóban a szakmai ismeretek és gondolkodásmód mellett az Excel-tudást is teszteljük, ez általában elég komoly szűrőt jelent a pályázók többségénél. A következő, személyes forduló után - minden esetben - 2 héten belül értesítjük az eredményről a pályázót"- mondta el Szerencsi Lilla, a Celanese toborzási vezetője.
Három hét alatt is lehet állás a BT-nél


Üzleti szolgáltató központok közül a HVG Állásbörzén ott volt a a BT Roc (British Telecom) cégképviselői is. A nemrégiben Családbarát Munkahely kitüntetést kapott vállalat csapatába is a felsőfokú vagy legalább is azt megközelítő nyelvi tudásszint a belépő. A vállalatnál is elvárás az angol mellett további, legalább 1 nyelv - például a német, a francia, az olasz vagy épp a spanyol felsőfokú ismerete. "Jelenleg a helpdesk, a commercial change valamint a pénzügy területére keressük az új munkatársakat"- tájékoztattak az expón a vállalat standjánál. A legtöbbször angol nyelven is elvárt CV benyújtása utáni interjúkörben angolul, majd értékelő központtal (AC) is letesztelik a pályázók rátermettségét. Az álláspályázatok átfutási idejét pozíciója is válogatja: ám ha a jelentkezőknek szerencséjük van, akár 3 hét alatt is lezajlik a teljes folyamat.


Angol mellé kell még egy nyelv az Unisysnél


Szintén a nyelveket beszélő álláskeresőkre vadászott a kétnapos állásexpón a 85 országban elérhető Unisys üzleti szolgáltató központ csapata. Náluk a legalább erős középfokú angoltudás mellett már felsőfokú nyelvtudást várnak, németül, olaszul, franciául, lengyelül, csehül, szlovákul vagy épp oroszul. "Most a cég IT-ügyfél, - és vevőszolgálati specialista munkakörére keresünk angol, német, francia, cseh vagy szlovák nyelven beszélő munkatársakat, továbbá angolul folyékonyan beszélő senior pénzügyi elemzőt, és erőforrás menedzsert is" - tájékoztatott standjuknál a cég jelenlévő képviselője. A munka jellege miatt itt is a nyelvtudás a legfontosabb szűrő, így ez az állásinterjú leghangsúlyosabb része. A pályázóknak már az első fordulóban 15 perces, idegen nyelvű telefoninterjún kell bizonyítani a rátermettségüket. Ha itt sikeresen vették az akadályokat, a következő fordulóban még személyesen is meg kell győzniük az interjúztatót alkalmasságukról. A kb. 15-20 perces állásinterjún a kultúra, a társadalom, a személyes érdeklődési kör éppúgy szóba jöhet, mint a közéleti aktualitások, de a feladat része a barkóba és az igen-nem feleletválasztós villámkérdések is, mindez idegen nyelveken.


HVG Állásbörze


Toboroz a BP is


Az elhelyezkedés gyorsasága attól is függhet, mennyire sürgős az új kolléga munkába állítása az adott cégnek. "Volt rá példa, hogy valaki akár 1 hét alatt elhelyezkedhetett nálunk - de voltak olyan kollégák is, akiknél több hónapig tartott a folyamat"- említi meg az elhelyezkedés gyorsaságával kapcsolatban egy kicsit később a szintén az állásexpón toborzó BP cég. Ők egyébként ügyfélszolgálatos és pénzügyi területre keresték az új munkatársakat, angol, német, spanyol, portugál, francia vagy holland nyelvtudással felvértezve.


Takács Gabriella, 2013. március 1.


Fizetések shared service centerekben (bruttó havi alapbér euróban)

















































































































Ügyfélszolg. vezető Ügyfélszolg. munkatárs (s) Ügyfélszolg. munkatárs (j) Könyvelő (s) Könyvelő (j) IT support (s) IT supp. (j)
Budapest 1900 1300 1000 1400 1100 1200 1000
Pozsony 1650 1400 1100 1300 1050 1650 1100
Kassa 1500 1300 900 1200 900 1400 1050
Prága 1650 1350 1000 1300 1000 1550 1100
Brno 1400 1100 900 1100 900 1250 900
Varsó 1600 1100 900 1500 1200 1750 1200
Krakkó 1600 1000 900 1100 950 1250 1000
Bukarest 1400 700 550 800 750 1000 800
Kolozsvár 1000 650 500 750 700 900 750
Vilnius 1100 800 600 750 600 950 750


(Forrás: Grafton Recruitment 2012. Magyarázat: j. junior, 0-2 év munkatapasztalat, Magyarázat: s - senior, legalább 3 év tapasztalat. j. junior, 0-2 év munkatapasztalat. Vastagon az adott pozícióban a legmagasabb, pirossal a legalacsonyabb bérek.)

 

« Összes hírünk