Az álláskeresők egyik legnagyobb bosszúsága, hogy sok álláshirdetésben nincs feltüntetve, mely cég is keres új munkavállalót. A munkaadók vagy seemitmondó email címek vagy munkaerő-közvetítők mögé bújnak. "Nehéz így vonzó pályázati anyagot összeállítani, ha az sem tudható, kinél lehetne dolgozni" - állítják az álláskeresők. Joggal. Miért csinálják ezt a cégek? Hét okot gyűjtöttünk össze.

7 ok, amiért nincs cégnév az álláshirdetésekben

1. Rossz hírű a munkaadó. A cég valamilyen oknál fogva kevésbé jó hírű vagy ismeretlen az álláskeresők körében - mégis könnyebben jelentkeznek hozzájuk és bírhatók interjúra az álláskeresők, ha a legfeljebb szájhagyomány útján terjedő cégnév legalább a hirdetésből kimarad. Bizonyos típusú értékesítési munkák is ide tartoznak (telefonos értékesítés, ügynöki munkák jutalékos alapon, vállalkozói státuszban).


2. A közvetítő félti a jutalékát. Ha személyzeti tanácsadó / fejvadász cégen át zajlik a keresés, akkor a közvetítő a megbízási díj miatt nem szeretné, ha az álláskereső éppen őket megkerülve jelentkezne a meghirdetett pozícióra vagy egy konkurens közvetítő is megkörnyékezné a megbízót.


3. Nem akar a cég bővüléséről beszámolni. Üzleti titok bújik meg a háttérben - például a hirdető cég nem szeretné, ha épp valamelyik vagy a legfőbb konkurens cég tudomására jutna, hogy személycseréket, bővülést terveznek, vagy egy távozó kulcsemberük helyére keresnek új szakembert, esetleg leépítési hullám van náluk kilátásban.


4. Kirúgás előtt a csere előkészítése. Kevésbé etikus, de azért előfordul, hogy a cég az elbocsátani tervezett, de erről még mit sem sejtő munkatárs állását hirdeti meg már jó előre. Ha nem egyedi iparágban és szakterületen dolgozik az illető, amiből nem fog magára ismerni, akkor a cégnév elhallgatásával a vállalat azért megspórolhat egy kisebbfajta botrányt. (Legalábbis ideig-óráig…)


5. Erő fitogtatása. Ritkán motiváció, de ez is megbújhat a tényezők között. Azaz: "Én vagyok a munkáltató, én diktálom a feltételeket. Minden pozícióra százasával jönnek a CV - k. Úgyhogy első körben Én döntöm el, hogy kikkel szeretnék a jövőben együtt dolgozni. Ha már kiválasztottuk a legjobbnak tűnők pályázati anyagait, majd akkor beszélgetünk velük a cég kilétéről is."


6. Még nem biztos a bővülés. A személyzeti tanácsadó cég vagy egy - akár frissen induló - cég pusztán piacfelmérést végez vagy egy, a közeljövőben esedékes projekthez próbál már jó előre önéletrajzokat gyűjteni a lehetséges jelöltektől. A projektek indítása viszont mindig hordoz magában kockázatokat, még az is lehet, hogy meghiúsul - nem feltétlenül a cég hibájából. De a projektek "el nem indulása" miatt így legalább nem sérül a cég jó híre és nem fogják az álláskeresők a "felelőtlen ígérgetők" hiteltelen színeiben feltüntetni őket.


7. Viszolygás a személyes megkereséstől. Ha tudható, mely vállalat keres új munkaerőt, akkor előfordulhat, hogy az álláskeresők személyesen keresik fel a céget, ami túlterheltséget és kellemetlen jeleneteket okozhat (főleg a nagy munkanélküliséggel küzdő régiókban).


2013. október 15.

 

« Összes hírünk