Tönkreteheti a munkanapot, ha nem figyelünk az optimális kezdésre. A késői kelés, az üres gyomor, a céltalan internetes böngészés mind-mind gátolja, hogy jól teljesítsünk. Hogyan érdemes elindítani a munkanapot? Mindenkinél különbözhet a csodaszer, ám azért akadnak gyakran beváló fogások. Íme tíz tippünk.

10 tipp irodai dolgozóknak - így indítsd el a munkanapot

1. Indulj el időben otthonról. Ne az utolsó pillanatban kelj fel, mert már ekkor az idő nyomása alá kerülsz. Nincs rosszabb úgy elindulni, hogy fejben még az ágyban vagy, néhány ruhadarabot magadra dobsz és idegesen várod a tömegközlekedési eszközt vagy autóban szitkozódva araszolsz.


2. Töltsd ki okosan a holt időt. Ez autóban ülve lehet rádióhallgatás, tömegközlekedésen ekönyv olvasása, zenehallgatás vagy internetes böngészés vagy egyszerűen "magadba mélyedés". Érdemes arra figyelni, hogy ne vegyen el sok energiát és ne legyen tőle rossz kedved. Segíthet egy kis testmozgás is (kicsit gyorsabb gyaloglás a buszmegállótól az irodáig, biciklivel érkezés).


3. Érkezz időben. Inkább érkezz 10 perccel korábban, mint öt perccel később. Nemcsak azért, mert rossz hatást kelt a késés, és ismétlődés esetén kirúgási ok is lehet. Aki a hivatalos munkaidő előtt érkezik egy kicsivel, van ideje rákészülni a napra, nem zuhan bele azonnal a munkába. A késés ellenben stresszt okoz.


4. Ne éhgyomorral vágj neki a napnak. A reggeli fontos eleme a munkanapnak, ezért akár otthon, akár az irodában egyél valamit.


Folyosón


5. Óvatosan a kávéval. A kávézás hasznos reggeli foglalatosság, az irodai élet fontos eleme. Élénkít, segít felvenni a munkaritmust és élvezetet okoz. Fontos azonban a mértékletesség. A túlzott kávéfogyasztás rontja a hatékonyságot.


6. Ne rontsd el mások kedvét. Ha bal lábbal ébredtél vagy sok bosszúság ért, ne ennek irodai kiteregetésével indítsd a napot. Ez ugyanis rányomja a bélyegét a csapat munkájára és neked sem lesz ettől jobb a kedved.


7. Beszélgess a kollégáiddal. Főként vezetőként érdemes néhány jó szót szólni mindenkihez. Sokszor elég egy mosoly, egy köszönés, egy kérdés (Hogy vagy?), egy bátorítás (Sok sikert mára!) és máris megvan a kellemes alaphangulat. Tönkreteheti viszont a légkört, ha valaki üvöltve érkezik meg és letolással indítja a napot. Beosztottként is segíti a ráhangolódást egy néhány perces beszélgetés akár a privát élet, akár a közélet történéseiről. Ennek helyszíne lehet az irodai konyha vagy a cigarettázásra kijelölt hely.


8. Készíts tervet a napról. Még mielőtt elmélyedsz a munkában, gondold át a napi feladatokat. Sokan a fontos / nem fontos és a sürgős / nem sürgős szempontok szerint osztályoznak. Nem kell feltétlenül minden leírni, ám átgondolt tervezéssel csökkenthető a stressz és hatékonyabb lesz a munka.


9. Figyelj az energiaszintedre. Ha a határidő engedi, akkor végezd el a legnehezebb feladatokat, amikor a legtöbb energiád van. Ha délelőtti ember vagy, akkor időzíts ekkorra.


10. Ne hagyd elterelni a figyelmedet. Nagy időrabló a reggeli internetes böngészés és a beérkező emailek olvasása, megválaszolása. Ha engedélyezett a privát célú internethasználat, akkor se tölts néhány percnél többet cikkolvasással. Elvonja a figyelmet, és a weboldalak további kattintásokra csábítanak. A hivatali / üzleti emailek megválaszolására pedig a már említett osztályozást érdemes alkalmazni (sürgős/nem sürgős, fontos/nem fontos).


2013. szeptember 5.

 

« Összes hírünk